Du willst die Sendernamen drehen, hab ich das richtig verstanden?
Das wird auf dem kleinen Display mit der geringen Auflösung keine schöne Sache!
Wenn ja, dann brauchst Du das SDL_Rect dstrect nicht ändern, sondern du nimmst anstelle des Zeichenbefehls
SDL_RenderCopy(renderer, textur_prgtitel, NULL, &dstrect);
den Befehl:
SDL_RenderCopyEx(SDL_Renderer* renderer,
SDL_Texture* texture,
const SDL_Rect* srcrect,
const SDL_Rect* dstrect,
const double angle,
const SDL_Point* center,
const SDL_RendererFlip flip);
Die Erklärung für die ganzen Parameter:
Function Parameters
renderer = the rendering context
texture = the source texture; see Remarks for details
srcrect = the source SDL_Rect structure or NULL for the entire texture
dstrect = the destination SDL_Rect structure or NULL for the entire rendering target
angle = an angle in degrees that indicates the rotation that will be applied to dstrect, rotating it in a clockwise direction
center = a pointer to a point indicating the point around which dstrect will be rotated (if NULL, rotation will be done around dstrect.w/2, dstrect.h/2)flip = a SDL_RendererFlip value stating which flipping actions should be performed on the texture
Im Parameter
angle und
center steckt die Lösung!
Gruß Bernhard